Ako vznikla firma Bridgestone

Históriu spoločnosti Bridgestone píšu dve firmy. Okrem pôvodnej spoločnosti Bridgestone, ktorej názov sa zachoval a používa sa dodnes, je to aj spoločnosť Firestone. Ako tieto firmy začínali a kedy došlo k ich spojeniu?

Začiatky firmy Bridgestone

Jej zakladateľom bol Japonec Shojiro Ishibashi. img_intro_01Ten si v osemnástich rokoch otvoril rodinný podnik, v ktorom vyrábal gumené topánky pre japonských robotníkov. Tieto topánky vo veľkom nahradili slamené sandále a podnik bol čoraz úspešnejší. Neskôr, v roku 1931, vyrobil Ishibashi prvé japonské gumené pneumatiky. Keďže chcel podnikať medzinárodne, prispôsobil tomu i meno spoločnosti, ktorú nazval Bridgestone. Spoločnosť sa postupom času stala najväčším japonským producentom gumy, najmä pneumatík, a svoju činnosť rozšírila na medzinárodné trhy.

Začiatky firmy Firestone

Spoločnosť Firestone bola založená už v roku 1900. Jej zakladateľ Harvey Firestone videl v autách a kolesách veľký potenciál budúcnosti. Veril, že éra koní a vozov sa čoskoro skončí, a nahradia ich práve automobily. Preto založil firmu Firestone na predaj pneumatík. Spočiatku síce prežívala ťažké časy, no neskôr firma dostala zákazku od Forda na 2000 sád pneumatík, čo bol prvý veľký krok k úspechu.

Spojenie a vznik novodobej spoločnosti Bridgestone

K zlúčeniu spoločností došlo v roku 1988, kedy Bridgestone kúpila Firestone za 2,6 miliardy dolárov. A tak sa Bridgestone Americas Inc. stala najväčšou spoločnosťou na svete v oblasti výroby letných pneumatík a zimných pneumatík. Dnes tvorí Bridgestone Americas spolu 55 výrobných závodov s viac ako 50 000 zamestnancami po celej Amerike. Spoločnosť reaguje na potreby širokého spektra zákazníkov, pričom vyvíja, vyrába a predáva celý rad pneumatík pod značkou Bridgestone a Firestone. Navyše firma a jej dcérske spoločnosti vyrábajú vzduchové pružiny pre osobné aj nákladné automobily, strešné materiály, priemyselné vlákna a textílie a tiež rôzne rozmery pneumatík. Prevádzkuje však i najväčší reťazec servisných stredísk a pod touto značkou teda funguje i pneuservis a autoservis.

img_1931_01Cieľom spoločnosti Bridgestone Americas je byť i naďalej svetovým lídrom v oblasti technológií pneumatík. Spoločnosť sa tiež riadi slovami svojho zakladateľa – Shojiro Ishibashiho, ktorého heslom bolo: „Slúžiť spoločnosti čo najlepšou kvalitou“. Spoločnosť sa však riadi i mottom Harveyho Firestona: „Najlepší dnes – ešte lepší zajtra“. V duchu týchto hesiel sú produkty spoločnosti čoraz kvalitnejšie.

 

Zdroj: bridgestonetire.com a oneteamoneplanet.com