Čo prináša Bridgestone v sezóne 2015?

Bridgestone je spoločnosť, ktorá myslí nielen na kvalitu svojich pneumatík, ich jednoduchú údržbu a nízko nákladovú prevádzku, ale i na bezpečnosť motoristov, ekologickú udržateľnosť a inovácie vo výrobe.

Bridgestone a inovácieecopia_ep500_large

Práve v tomto období, kedy je čas zimné pneumatiky nahradiť letnými, uviedla spoločnosť na ženevskom autosalóne pod značkou Firestone celoročnú pneumatiku, ktorá je určená pre európskych vodičov a tunajšie podmienky. Táto pneumatika vylučuje nutnosť sezónnej výmeny pneumatík a nahradí tak letné, ako aj zimné pneumatiky.

Novinkou sú tiež pneumatiky s technológiou „ologic“. Konkrétne pneumatika Bridgestone Ecopia EP 500, ktorá je kombináciou veľkého priemeru pneumatiky s úzkym behúňom. Technológia „ologic“ prináša výhody najmä v oblasti valivého odporu a aerodynamiky. Novinkou roka 2015 sú tiež športové pneumatiky Potenza S001, cestné Turanza T001, či energeticky hospodárne Ecopia EP150.


môj obrázok

Bridgestone myslí ekologicky

Prvý krok smerom k ekologickému mysleniu urobila firma Bridgestone už svojim skorším patentom – takzvanou Air Free pneumatikou. Táto pneumatika svojim vzhľadom pripomína konvenčné pneumatiky, no na disky kolies sú pripájané namiesto klasických „duší“ pravidelné lúče z kaučuku. Pri tejto pneumatike nehrozí defekt a čo je dôležité, nezaťažuje životné prostredie. Je totiž 100%-ne recyklovateľná. Len v USA totiž končí na skládkach cca 285 miliónov pneumatík. Air Free pneumatiky však budú opakovane použiteľné a úplne rozložiteľné. Ich hromadná výroba je však zatiaľ „hudbou budúcnosti“.

Spoločnosti Bridgestone záleží na trvale udržateľnom rozvoji, čo dokazuje aj sponzoringom akcie „Bridgestone world solar Challenge“. Táto akcia podporuje rôzne inovácie a pokrok v oblasti trvale udržateľnej dopravy s dôrazom na ekológiu.

Bridgestone myslí na bezpečnosť

Firma vedie masívnu kampaň v oblasti bezpečnej dopravy. Ako upozorňuje vodičov, pneumatika je jediným kontaktom automobilu s vozovkou. Preto je nutné kupovať výlučne kvalitné pneumatiky a venovať sa pravidelne ich kontrole a údržbe. Nevyhnutná je teda pravidelná návšteva autoservisu, prípadne geometria kolies po každej výmene pneumatík. To isté platí aj v prípade, že si vodič zakúpi nové plechové disky alebo hliníkové disky (aludisky). V súlade s touto kampaňou tiež investuje Bridgestone vysoké čiastky do vývoja bezpečnostných technológií.

Zdroje: .motoring.com.au a bridgestone.eu